Söndagstankar

Söndag eftermiddag. Passar på att softa lite i soffan framför teven medan resten av familjen är utspridda på olika håll. Naturligtvis kommer tankarna. Ska jag slå på jobbdatorn och jobba lite? Men nej, inte idag. Idag ska jag faktiskt unna mig och bara vara ledig. Eller förresten, jag bloggar lite istället...

Funderar mycket på det där. Varför så många av oss alltid stressar. Alltid har hundra puckar i rullning. Aldrig riktigt varvar ner. Måste vi vara upptagna för att må bra? Är det för jobbigt att inte göra någonting? Vad skulle hända om vi stannade upp och stod stilla några dagar? Några veckor. Några månader. Kanske skulle det vara lite nyttigt. Kanske skulle vi komma ihåg vad vi verkligen vill göra i livet. Kanske skulle vi komma ihåg vilka vi verkligen är.... Nej, nu blev jag så där djup igen. Dags att stressa upp lite igen. Kanske en springtur i snöslasket?

Kommentarer

Populära inlägg