Beslutsångest

Alla dessa beslut som måste fattas. Ibland skulle jag bara vilja bli tre år och låta någon annan bestämma vad som är bäst för mig, för mina barn, för miljön, för allt. Tänk om jag väljer fel, tänk om jag ångrar mig. Det är väl i sådana stunder man verkligen ska lyssna på sitt hjärta.

När jag någon gång tycker att jag ändå tycker att jag valde fel beslut, brukar jag tänka att det ändå var rätt just då. I den stunden som var då, med allt som hände runt omkring och med de förutsättningar som rådde just då, var det rätt beslut. Och även om det inte blev riktigt som jag tänkt mig gav det många viktiga erfarenheter.

Sedan har det också hänt flera gånger att jag lyckats med något som många avundas, eller kommit in någonstans där de flesta rått mig att gå. Men sedan ändå känt att nej, det känns inte rätt. Inte innerst inne. Och då har det varit rätt beslut just då .

Lyssna till ditt hjärta, som Roxette sjunger. Men det är ingen enkel konst. Ska prova imorgon på min yoga-kurs. Kanske kommer jag närmare de rätta besluten då.

Kommentarer

caroline sa…
Det är en konst det där...att lyssna till sitt hjärta. Jag har varit ganska bra på det, därmed inte sagt att det varit lätt. Tvärtom...oftast alldeles fruktansvärt ångestladdat...men jag har verkligen vetat att jag tagit ett beslut av en anledning och kunnat stå för den. Yoga borde vara alldeles suveränt i sådana sammanhang! Kämpa på!
Charlotte sa…
Tack Caroline! Tror vi fattat rätt beslut nu.:-)

Populära inlägg