Brevet till mig själv

Gott nytt år! Det är alltid något speciellt med årets första dag. Trots att det egentligen bara är en tidsräkningsfråga känns det alltid som att man på något sätt får en ny chans. Som om det är morgon på nytt och man har chans att rätta till alla de saker man vill förändra i livet - som mer träning, mer kvalitetstid med barnen eller mer tid för sitt skrivande.

Jag har inte angett något nyårslöfte i år, men jag skrev faktiskt ett brev till mig själv vid halv ett-tiden i natt. Ett brev där jag formulerade vad jag ville skulle hända under 2011. Jag hörde någon gång att vi bara genom att skriva ned våra drömmar får dem att bli sanna och jag har faktiskt testat en gång tidigare med förvånansvärt positivt resultat. Nästa nyårsafton åker brevet fram och det ska bli spännande att läsa! För egentligen är det väl bara vi själva som bestämmer om våra drömmar ska bli verklighet.

Kommentarer

Fru E sa…
Låter som en klok idé! Bra att ha det på pränt och ta fram det ibland när man kanske funderar på viktiga beslut.

Populära inlägg