Alla dessa dagar som kom och gick

Tiden. Denna märkliga företeelse. Sekunder som blir till minuter som blir till timmar, till dagar, till månader och år. Plötsligt är det mars igen och det är som att inget hänt och ändå så mycket. Känner stressen i kroppen över att jag borde åstadkomma mer. Borde skriva mer. Borde träffa mina vänner mer. Borde resa mer. Borde få ut ännu mer av livet...

Men sedan. Går på min yoga-lektion och inser att jag trivs ju mitt här där jag är i livet. Visst har jag drömmar och längtar efter saker, men i det stora hela är jag lycklig här och nu. Jag borde inte döma mig så hårt, istället se positivt på allt jag faktiskt åstadkommit.

Tar mig tid att spela kula på golvet med min äldste son. Vi har det riktigt trevligt och jag inser att det är det som är det viktiga. Att vara här och nu i allt vi gör. Vi ska inte glömma bort att drömma, det är bra att veta ungefär vart man är på väg, men vi måste leva här och nu på vägen mot vår dröm.

"Alla dessa dagar som kom och gick
inte visste jag att de var livet"

Stig Johansson

Kommentarer

Populära inlägg