Den blomstertid nu kommer

Det är något speciellt med skolavslutningar ändå. Får alltid en tår i ögat och blir lite nostalgisk när jag går på mina barns avslutningar. Vet inte riktigt varför. För att ännu ett skolår tagit slut? För att jag minns hur det var att själv vara barn? Bara för att det är så fruktansvärt vackert?

Blev bara lite besviken i år att vi inte fick sjunga Den blomstertid du kommer. Den spelades - mycket vackert visserligen - av två elever på gitarr istället och det var verkligen fint nog. Fällde inga tårar, men fick ändå den obligatoriska klumpen i bröstet.

Hittade den här inspelningen med Göteborgs gosskör på YouTube

Kan inte bli mycket mer svensk sommar än så ... och så var tåren i ögat där igen :-)

PS. Nu måste jag läsa vidare i "En underbar man" - fruktansvärt spännande och trots att jag redan läst 310 sidor har jag över hälften kvar. Underbart!

Kommentarer

Oj, fick ni inte sjunga Den Blomstertid?? Hos oss sjöng barnen fast jag tycker mig minnas att vi alla sjöng den förra året. Däremot saknade jag Idas sommarvisa som vi sjungit de åren A gått på skolan förut.

Önskar er en härlig sommar!

kram

Populära inlägg