Att våga satsa på sin dröm

Fick frågan häromdagen vad jag har för mål med mitt skrivande. Trots att jag ägnar det så mycket tankeverksamhet, blev jag lite ställd. Vad har jag egentligen för slutgiltigt mål med mitt skrivande? Vill jag kunna leva på det? Varför satsar jag då inte fullt ut?

Läste en väldigt inspirerande artikel om Camilla Läckberg i SvD i helgen. Hon är skicklig, det går inte att säga något annat. Med otrolig målmedvetenhet, disciplin och vilja har hon byggt upp sig själv som ett självständigt och framgångsrikt varumärke.

Beundras av alla som verkligen vågar satsa på sin dröm. Om än bara för en period i livet. Bara för att se om det bär eller brister. Då kan ingen komma och säga efteråt att man inte försökte. Och man vet själv att man gav det en ärlig chans. Jag vägrar bli gammal och bitter och ångra allt som aldrig blev gjort och aldrig blev sagt medan jag ännu hade chansen. Jag har gjort det till viss del, men samtidigt ändå gömt mig bakom andra projekt. Kanske vågar jag ta klivet ända ut en dag.

Kommentarer

Populära inlägg