Kerstin Ekmans lösning på kändisskapet

Såg ni Babel ikväll? Jag verkar inte ha någon koll över vad de visar på teve längre, men blev lite lycklig när jag bara satte på teven för att slötitta lite och hamnade mitt i Babel. Mitt böckernas värld där jag trivs bäst. Det handlade om författarskap och det allt viktigare kändisskapet. Något jag skrivit om tidigare och som jag känner visst motstånd mot.

Så kom Kerstin Ekman på besök i studion. En riktigt äkta svensk författare som jag hyser stor respekt inför. Hon har skrivit en ny roman - "Grand final i skojarbranschen". Den handlar om en ful och trist författare som ger ut böcker i en annan kvinnas namn och det är oxå den andra kvinnan som sitter i alla tevesoffor och låtsas vara den riktiga författaren till böckerna. Hon är snygg, bryr sig mycket om sitt utseende och jo, det säljer. Det kanske vore något? Någon som vill sitta i tevesofforna åt mig? :-) Givetvis håller det inte hela vägen ut... Inte när författaren i boken börjar skriva om den andra kvinnans liv. Tycker det var en rolig och passande bokide i dessa tider.

För övrigt har jag bestämt mig för att också köpa - eller låna - Eat, pray, love. Gillade inte filmen särskilt men har hört att boken ska vara helt fantastisk. Det får bli den värdiga uppföljaren till En dag helt enkelt..

Kommentarer

Populära inlägg