Relationer och belöningar

Har jobbat grymt hårt de senaste två veckorna. Så där så att jag ätit lunch över datorn på jobbet och suttit med datorn i knäet på kvällar och tidigare mornar. Har fortfarande riktigt mycket att göra och hade egentligen inte alls tid att åka in till stan för att äta lunch med en gammal jobbarkompis idag. Men så tänkte jag, nej, jag måste få ta mig tid att bara umgås och ha trevligt ibland också. Vad är vi i slutändan om vi inte har vänner, om vi inte underhåller våra relationer? Så jag släppte jobbet helt för några timmar och hade hur trevligt som helst och fick dessutom massor av ny energi plus lite distans till alla projekt.

När jag ändå höll på gick jag in på Åhlens och köpte ett lite för dyrt Snö-halsband till mig själv också. Som belöning för att jag jobbat så hårt den sista tiden. Är annars så dålig på att berömma mig själv. Det är så lätt att bara jaga vidare mot nästa mål utan att stanna upp och uppskatta det vi redan har gjort. Ska försöka bli bättre på det. Och på att prioritera relationer. Utan dem är vi ju i slutändan ingenting..

Kommentarer

Populära inlägg