Ge dig själv en klapp i ryggen

Åtta dagar kvar till jul... Åtta dagar och ingen direkt julkänsla i sikte.
- När ska vi egentligen julpynta? frågade min dotter igår kväll och jag insåg att det borde vi nog redan börjat med för länge sedan. Får ta tag i det ikväll.
Såg sedan att julkorten skulle vara postade redan idag för att hinna fram och jag har inte hunnit skriva ett enda julkort, ännu mindre köpa julfrimärken.
Och så var det de där julklapparna jag tänkt köpa men inte hunnit...

Men nej, nu får det vara nog! Kan vi inte bara vara glada för allt det vi ändå hinner. Har ju faktiskt hunnit baka lussebullar och gjort pepparkakshus och köpt en hel del julklappar i år. Det är väl bra det, eller hur? Inte fokusera på allt man inte har gjort och aldrig kommer hinna. För vem är det egentligen som sätter upp alla krav? Inte barnen direkt. Utan just det, vi själva.

Tror ta mig sjutton jag slå klackarna i taket på jobbets julfest nästa vecka och klappa mig själv i ryggen för allt jag faktiskt hunnit och gjort bra i år! Det är ju faktiskt en hel del, om man tänker efter. Det får bli veckans uppmaning: ge dig själv en klapp i ryggen, för (som de säger i reklamen): det är du värd!

Kommentarer

Annis sa…
Jag håller med, vi borde absolut bli bättre på att peppa oss själva och vara nöjd med det vi har åstadkommit, vilket allt som oftast är tillräckligt och lite till! :)

Populära inlägg