Gott nytt år - bokslut och nya chanser

Årets nästa sista dag. Det är något speciellt med årsskiften. Som om vi på något sätt får en ny liten chans att börja om med våra liv. Ändra på sånt som vi har gjort fel och komma igång med sånt vi så länge velat men inte hunnit, orkat eller helt enkelt inte kommit oss för. Men också ett perfekt tillfälle att se tillbaka på året som gick och fundera över sånt som varit bra och mindre bra. Vad som fått oss att må bra och mindre bra.

I början av veckan var övriga familjen bortrest några dagar och jag fick några timmar för mig själv att verkligen fundera på det här. Eftersom jag alltid tänker bättre när jag skriver hämtade jag papper och penna och gjorde ett bokslut för året som gått. Kan verkligen rekommenderas. Insåg att det hänt en hel del stora saker i mitt liv. Inte bara yttre utan framför allt inre. Och det blev så tydligt vilka saker jag vill ta med mig och bygga på inför nästa år. Men även vilka saker jag måste säga nej till eller ändra förhållningssätt till, hur svårt det än kan vara.

Imorgon är det dags för nyårsfest med kära vänner. Dags för nyårslöften och champagne. Tror jag skippar det vanliga nyårslöftet om mer träning den här gången och lovar att vara sann mot mig själv istället. Gott nytt år på er! Hoppas ni får en bra avslutning och en härlig början på det nya året!

Kommentarer

Populära inlägg