Bra kurs för dig som drömmer om att bli barnboksförfattare






I veckan fick jag mitt diplom i onlinekursen Write storybooks for children. En jättebra kurs som jag verkligen kan rekommendera för dig som vill skriva en barn- eller ungdomsbok. I 14 moduler går den igenom de olika delarna i ett manus (dialog, handling, miljö och personbeskrivning), men även hur man strukturerar sin roman och sitt arbete och ger tips om hur man kontaktar förlagen.

Varje modul tar cirka 1,5-2 timmar att göra och därefter följer ett test som du måste klara för att få tillgång till nästa modul.

Läs mer här

PS. Jag får inte betalt för att skriva det här :-) Jag tror på att dela med sig av det man tycker är bra och att om vi tipsar varandra kommer det på något sätt tillbaka till oss själva i slutändan.

Kommentarer

Populära inlägg