Baksidestexten till min alldeles nya roman...

Här kommer nu baksidestexten till "Jag ska skydda dig för livets fasor" för er som är nyfikna:

”Din pappas liv gick som sagt inte att rädda. Jag beklagar verkligen.”
Jonatan mötte hennes blanka blick. Det var svårt att avgöra om ögonen var blå eller gröna i det skarpa solskenet.
”Du snackar med fel person”, väste han till slut och såg bort mot parkeringen. ”Min farsa har varit död i tio år.”


Jonatan är nitton år när hans föräldrar råkar ut för en bilolycka där pappan tragiskt omkommer. Men Jonatans pappa har ju redan varit död i många år. Eller har han inte det? Sakta börjar en obehaglig sanning rullas upp.

Hur långt är föräldrar beredda att gå för att skydda sina barn från den råa verkligheten – och vad kan det få  för konsekvenser?

Jag ska skydda dig mot livets fasor är ett spännande relationsdrama som spänner över tre sommarmånader. Jonatan flyr till sina farföräldrar på landet för att försöka hitta stadig mark medan hans mamma ligger i koma. Vad han inte vet är att hans farföräldrar bär på egna mörka hemligheter. Dessutom dyker hans femtonåriga kusin Miranda upp för att skapa sin egen rättvisa.

Jag ska skydda dig mot livets fasor är Charlotte Ekboms tredje roman. Kära vänner publicerades 2005 och Grannsjälar 2009.

---
 Förhandsbeställ boken genom att skicka ett mail till: info(at)bokstaven18.se

Kommentarer

Populära inlägg