Egen skrivtid i två veckor - en dröm!

Nu är jag hemma igen efter två helt fantastiska stipendieveckor vid Medelhavet. Tänk er själva att ha två veckor för att bara skriva! Det var en dröm och jag fick nypa mig själv i armen både nu och då för att förstå att det var sant.

Jag började skissa och skriva på en ny roman medan jag var borta. Är alldeles för tidigt att prata om än, det behöver mogna mer hos mig själv först, men det känns ändå bra att ha något att arbeta vidare på. Mina tidigare böcker har ju tagit mellan fyra och tio år och skriva så jag har ju lite tid på mig :-)

Har just nu även fullt med frilansuppdrag (jag jobbar ju även som skribent, översättare och marknadsförare) så hinner inte tänka så mycket på skrivandet nu. Var en lite smärre chock att komma hem till skolstart, köksrenovering och hundra uppdrag som låg och väntade - men nu är jag i alla fall igång :-)

Tills vidare får idéerna på en ny roman ligga och växa till sig i bakhuvudet.

Senare i höst deltar jag även i Sollentunaförfattarnas nästa antologi - håll utkik!

Kommentarer

Populära inlägg