Jag ska skydda dig mot livets fasor: Recension av BTJ

Jag ska skydda dig mot livets fasor har recenserats av Bibliotekstjänst. Alltid lite läskigt att läsa recensioner och jag har märkt att det en person tycker är bra är vad en annan person ibland kritiserar. Det är ju det som är lite häftigt, att när boken är släppt är den fri för läsaren att tolka.

Så här skriver bl a lektör Kristina Allbinsson i BTJ 18/2015:

"Den frodiga, läkande naturen har en viktig huvudroll i berättelsen. Den allvarliga frågeställningen kring hur man ska skydda sina barn från verklighetens brister gör innehållet intressant. Stilen är lättflytande och en gryende romans lättar upp det mörka anslaget."

Både ros och lite ris, men på det stora hela är jag nöjd :-)


(Av upphovsrättsliga skäl får jag inte ha med hela recensionen här)

Kommentarer

Populära inlägg