Sprid din uppskattning

Blev lite lycklig igår. Skickade ett mail till en av mina favoritförfattare härom dagen, skrev hur bra jag tycker hon är och hur mycket hon inspirerar mig. Och kan ni tänka er, jag fick svar. Ett jättefint, personligt svar som värmde ända in i hjärtroten. Det är så ofta vi tänker bra saker om andra utan att säga det. Och till en författare tänker man väl ofta att ett litet mail från lilla mig inte spelar den minsta roll. Men det gör det. Eftersom jag själv skriver vet jag hur mycket ett uppskattande mail värmer. Som författare är man ofta så ensam i sitt yrke och det är inte så ofta man får träffa sina läsare personligen. Därför är feedback från läsarna guld värt.Så sprid lite uppskattning, sprid lite kärlek, det behövs så här om hösten.

Kommentarer

:)

Då passar jag på att skicka en liten hälsning att jag saknar er "på andra sidan vägen".... Även om det ofta bara var ett snack på varsin sida staketet/häcken, så är det annorlunda när man bor i villa..

Hoppas allt är bra med er!

kram
Charlotte sa…
Tack alacs, jag saknar er också :-)
Hoppas ni har det bra i ert nya hus.
Kram
Mimmi sa…
Det är så sant det du skriver. Jag var på en föreläsning för några veckor sen med Madeleine Åsbrink (Självklar hette föreläsningen och var väldigt bra), hon har även skrivit flera böcker. Jag kände efteråt att jag ville tacka henne för en bra föreläsning, men det var så många som gick fram till henne efter föreläsningen och ville köpa hennes böcker, så jag skickade ett mail till henne när jag kom hem i stället. Jag fick ett väldigt personligt och fint svar redan dagen efter! Jättekul!
Det var ett tag sen jag var inne på din blogg nu, kul att du skriver så mycket! Jag ska gå in oftare och läsa! Kram Mimmi

Populära inlägg