Det här med marknadsföring

Funderade på att göra något riktigt galet idag. Liksom crazy för att öka bokförsäljningen så här inför jul. Tänkte att jag skulle klistra upp några av mina böcker på två plakat som jag länkade samman med två rep. Sedan skulle jag hänga på mig plakaten och åka in till stan och gå runt vid Stureplan som en levande reklampelare. Men nej, tänk om jag skulle möta någon jag känner. Det skulle ju inte verka klokt.

Då kom jag på att jag kunde be min kusins 13-åriga dotter gå runt i centrum med färgglada smällkarameller som det kunde ligga små lappar i som det stod namnet på någon av mina böcker på... Men det verkade för krångligt.

Så då tänkte jag att jag istället kunde skriva en bra låt som hade samma titel som någon av mina böcker och försöka få dem att spela den på radion... "Grannsjälar, it's the book of the year, yeh"...

Men nej, det verkar ju inte heller klokt. Folk skulle ju kunna tro att jag fått storhetsvansinne. Suck! Att det ska vara så förbenat svårt att marknadsföra sig själv? Jag får nog ta och fixa en manager (med svenskt uttal). Någon frivillig? :-)

Kommentarer

Anders sa…
Testa en agent.
Så gjorde Camilla Läckberg (om nu det är ett föredomme :)

Populära inlägg