Underbara kaos

Sagt av min 7-åriga dotter vid middagsbordet: "Jag tycker du är jättebra på att laga mat mamma, det är bara det att det ofta inte blir så gott..."

Visst är barn underbara :-)

Är annars rätt nöjd med mig själv i eftermiddag: Har hämtat barn på dagis, ordnat så att de stora barnen gick halva vägen själva från skolan då bilen ej startade i kylan, klätt av, packat upp gympakläder, fixat middag, satt i ordning skidutrustning, packat skridskoväska, stekt pannkakor till morgondagens friluftsdagar, städat undan det värsta från golvet, gått igenom posten (och hittat en räkning som måste betalas idag!), satt på tvättmaskinen, dukat undan efter middagen, tröstat liten pojke som råkade bränna sig på varm stekpanna, bytt blöja, satt på pyjamas, ringt fyra telefonsamtal, borstat tänder, kollat mail och nattat barn på 3,5 timme.

Har dessutom satt upp tre alla hjärtans dag-kort på kylskåpet - och där lär de få sitta lääääänge :-)

PS. Jo, mina stora barn hjälpte också till.
PSS. Jo, min man gör också mycket här hemma - fick dessutom ta föräldramötet ikväll.

Kommentarer

Annelie sa…
Låter som ett bra dagsverke på hemmafronten. Jag måste också ordna matsäck tills senare i veckan. Tror det får bli pannkakor här också :-)

Populära inlägg