Läskramp

Har drabbats av någon slags läskramp. Som varat i flera veckor. En dag kräver helt enkelt en verkligt värdig efterföljare. Har börjat läsa några sidor i Denise Rudbergs chiclitroman Åse och det är väl ok om man bara känner för att bli road några timmar. Sedan har jag Louise Boije af Gennäs Högre än alla himlar på nattduksbordet. Signerad dessutom. Från förra bokmässan. Men den är i inbundet format och väger som en halv tegelsten. Därför ligger den kvar där den ligger, istället för att åka med i väskan på tunnelbanan...

Är det någon som har någon riktigt bra bok, gärna i pocket, behöver alls inte vara nyutgiven, helst inte deckare (även om jag borde läsa Camilla Läckberg, bara för att se vad som verkligen säljer) - och en värdig uppföljare till En dag - att rekommendera?

Kommentarer

Anonym sa…
En geishas memoarer...
Annis sa…
Jag har ingen direkt på lager att rekommendera, men vad härligt att du nämner En dag. Jag läser den just nu och fast jag inte hunnit mer än halvvägs av boken känns den smått fantastisk. Det är en sådan inspiration att läsa en sådan bok!
Jag blev väldigt förtjust i Karin Alvtegens sätt att skriva i "En sannolik historia" (ingen psykologisk thriller som hennes andra böcker)...
Charlotte sa…
Tack, den ska jag läsa:-)

Populära inlägg