Vårens skrivplan ...

Vill ni höra min skrivplan för våren? Eller skrivplan förresten... jag vet inte riktigt om jag kan kalla det för en skrivplan. Mer lösa tankar om vad jag borde få gjort... eller vilket resultat jag vill se. Varför är det så lätt att prioritera bort det som egentligen betyder något? Jag närmar mig slutet på min roman. Det är ju fantastiskt, jag borde vara så lättad, men så har jag det där sista redigeringsarbetet att göra. Som liksom aldrig blir gjort. Jag vill ju inget hellre än att bli klar med boken, få den publicerad, varför sätter jag mig inte bara ned och gör den klar då?! Jo, det är ju det här med tiden och pengarna och en massa teveprogram som måste ses och böcker som måste läsas och bloggar som ska skrivas och ... ja, vadå? Nu ska jag ta mig tusan göra en riktig plan för resten av våren. En Skrivplan med stort S och sedan ska jag se till att hålla mig till den! Vi hörs!

Kommentarer

Anonym sa…
Lycka till!

Det är nog inte bara din skrivplan som behöver prioriteras...

Här hemma finns det en uppsjö ofärdiga projekt som var och en förmodligen inte skulle ta lång tid alls, men så ser det alldeles övermäktigt ut att ta tag i allt, och då blir det inget istället..

Populära inlägg