Rom, vår och skrivarglädje

Har just kommit tillbaka efter en semestervecka i Rom - vilken otrolig stad. Vart man än går vandrar man bland tvåtusenåriga ruiner och oerhört vackra byggnader. Till det en pasta carbonara och ett glas vitt vin på en uteservering i slutet av februari. Våren är verkligen på väg. Samtidigt var det paradoxalt nog länge sedan jag frös så mycket som denna vecka. Naturligtvis hade jag packat ned för tunna kläder, lägenheten vi hyrde saknade element och medan jag satt utomhus på övervåningen i sightseeingbussen och snorade ångrade jag att jag inte tog med den där fleecetröjan ändå. Som tur var har de ju bra shopping i Rom...

En trevlig sak som hände medan jag satt på en uteservering (med wi-fi!) nära Spanska trappan var att jag fick ett mail från ett av de större förlagen i Sverige. De hade läst mitt manus, diskuterat det på ett manusmöte och
bestämt sig för att be deras lektör ta med det hem för att läsa igenom. Tyvärr föll jag på mållinjen den här gången, men fick några ord med mig på vägen. Kanske borde jag blivit ledsen, men det gav mig istället en riktig kick. Ett av Sveriges största förlag har ändå bedömt mitt manus som intressant. Då kan jag inte vara så fel ute...

Sakta känner jag skrivarglädjen återvända - hur det än blir med mitt manus är det ändå den som är det viktiga när det gäller mitt skrivande. Nu hoppas jag bara att den håller i sig och att våren skyndar sig på nordligare breddgrader!

Kommentarer

Vad härligt med sådana besked från det stora förlaget! Då når du snart ända fram. Fantastiskt ju. :)
Charlotte sa…
Tack Anna, jag håller tummarna.
Ska bli jättespännande att läsa din bok också när den kommer!

Populära inlägg