Sommar och skrivlust

Oj, så länge sedan det var jag skrev här. Har känt mig mer eller mindre skrivblockerad hela våren (som jag redan berättat om) och även om jag skrivit några sidor här och några sidor där har den där riktiga lusten bara inte infunnit sig.

Så jag har fokuserat på annat, på mina marknadsföringsuppdrag och mina barns aktiviteter. 

En dag fick jag idén att skriva på engelska, bara för att komma bort från den där prestationsångesten som så ofta och lätt kommer flygande så fort jag sätter mig vid datorn. Det har funkat rätt bra, orden har kommit lättare och det har nästan känts lite som när jag var i tonåren och skrev dikter och utforskade språket för allra första gången. Frågan är vad man förlorar genom att inte skriva på sitt modersmål. Det vore i  och för sig inte första gången det hände i världshistorien.

Det viktiga är i alla fall att skrivlusten så sakta börjar komma tillbaka. Tågbiljetterna till bokmässan i Göteborg i september är bokade och jag tror nog att det finns någon där ute som vill ge ut mitt redan färdigskrivna manus.

Ha en riktigt fortsatt skriv- och lässommar! (Läser Åsa Hellbergs feelgood-roman Sonjas hemlighet och vill liksom bara läsa vidare...)

Kommentarer

Populära inlägg