Slutredigering pågår!

Just nu pågår Redigering med stort R. Den senaste tiden har jag redigerat och redigerat och redigerat lite till i min kommande roman "Jag ska skydda dig mot livets fasor". Nu ligger manuset hos förlaget igen och jag väntar på nästa  - och förhoppningsvis sista - korrekturvända.

Men tro inte att jag sitter och rullar skrivtummarna för det... När man jobbar med ett lite mindre förlag får man ju vara med på alla möjliga hörn i utgivningsprocessen. Baksidestexten ska skrivas och eftersom jag även jobbar med layout har jag fått äran att skissa på ett snyggt och säljande omslag. Det är superkul och på sätt och vis blir det ju ännu roligare när väl den tryckta boken kommer när man både skrivit text och gjort omslag.

Dessutom tänkte jag inom kort gå en onlinekurs om hur man lanserar sin bok. Även om man har ett förlag bakom sig finns det mycket man kan göra själv för att nå ut med sin bok. Har ni några smarta tips får ni gärna höra av er! Exakt datum för utgivning är ännu inte spikat men det ska inte dröja alltför länge nu...


Fortsättning följer ...




Kommentarer

Populära inlägg