Joyo Moyes - en förebild

Jag har fallit pladask för Jojo Moyes böcker och hennes författarskap. Först läste jag Livet efter dig och var redan då besegrad. Nu läser jag Sista brevet från din älskare och vill helst bara läsa hela tiden.

JOJO MOYES (f 1969) har jobbat som journalist, bl a på The Independent, men är sedan 2002 författare på heltid. Hon har skrivit nio romaner, - See more at: http://www.printzpublishing.se/forfattare/jojo-moyes/#sthash.yyvLoyPG.dpuf
Jojo Moyes är en brittisk författare, född 1969, som har skrivit nio böcker. Sedan 2002 är hon författare på heltid (hon skriver på en bondgård i Essex, är gift med en journalist och har tre barn) och jag kan bara se henne som en förebild för mitt eget författarskap.

JOJO MOYES (f 1969) har jobbat som journalist, bl a på The Independent, men är sedan 2002 författare på heltid. Hon har skrivit nio romaner, - See more at: http://www.printzpublishing.se/forfattare/jojo-moyes/#sthash.yyvLoyPG.dpuf
Hennes språk är vackert och effektivt, miljöerna skickligt beskrivna och historierna tecknade på ett sätt som gör att man inte vill lägga böckerna ifrån sig förrän man kommit till sista sidan.

Många kärleksromaner kan lätt bli lite klyschiga och sockersöta, men Moyes böcker har ett större djup och ställer frågor som får en att tänka till efteråt. Det här är en författare jag kommer fortsätta följa med stort intresse.

>> Här kan ni läsa mer om Jojo Moyes på hennes egen hemsida.

Kommentarer

Populära inlägg